פתרונות סידן לספורטאים

סידן הינו אחד המינרלים החשובים בגוף האדם, הוא אחראי לכל אורך חייו של הגוף על בנייה ושימור העצמות. חשיבותו של הסידן עולה ומשתנה עם השנים, בגיל ינקות ממוצע המותר נע בין 700 עד 900 מ"ג ובגיל ההתבגרות הוא מגיע לשיא הצריכה עם כ1,500 מ"ג מומלץ. לאחר מכן הממוצע הולך ופוחת אך תפקיד הסידן לא עושה זאת ואילו אצל נשים בהריון או בני האוכלוסייה המבוגרת הממוצע דווקא עולה. אך בכל הקשור לספורטאים בין אם חובבנים או מקצועיים, צריכת הסידן שלהם גם כן עולה עם כמויות הזעה בכל אימון ועם התגברות השתייה המרובה. אם כך נשאלת השאלה מהו הפתרון בבריחת סידן לספורטאים?

תזונת סידן מוגברת

אחד הפתרונות הטבעיים והישרים אותם הגוף יכול לצרוך בזמן איבוד סידן, אלו בהחלט מזונות מן החצי והצומח אשר עשויים להיות מלאים בסידן גם עבור ספורטאים. מזונות אלו כמו כרוב, פרג, שקדים, טחינה מלאה ועוד המון ירקות ופירות יבשים אשר יעניקו לגוף בחזרה את כמויות הסידן שאיבד בזמן אימון.
הגברת מלאי הסידן עבור ספורטאים תורמת לא רק למבנה העצם שאמורה להתחזק בין אימון לאימון, אלא גם בהעברת חשמל טובה יותר בין העצבים ולעזור בזמן ההחלמה מפציעות ארוכות. עם זאת השימוש בסידן יכול לעזור גם בשריפת שומנים וצריכה שלו דרך מזונות כמו פירות וירקות יכול לעזור גם בכמות הקלוריות וגם בכמות השומנים הנמוכה.

תוספי מזון עשירי סידן

לצד המנעד הרחב של מזונות עתירי סידן ישנם גם לא מעט תוספי סידן שיכולים לעזור בשיפור ביצועים, במלאי הסידן וכמובן החלמה מפציעות. אחד מהתוספים הפופולריים בשוק כיום הוא "דנסיטי" המתבסס על אבקת סידן ננו אמורפית העשויה בהשראת סרטני ים כחולים, המלאים בסידן מוגבר והתחדשות איברים במהירות. מלבד "דנסיטי" ישנם תוספים המתבססים קליפת צדפות, מאבק עצמות ונמצאו גם הם מועילים עבור צריכת סידן מוגברת בקרב ספורטאים. אך מלבד תוספי סידן שונים מומלץ לספורטאים גם לצרוך ויטמין די שכן הוא יכול לעזור לא רק בספיגת הסידן הטבעי אלא גם עוזר להמריץ את המערכת החיסונית ולעזור במניעה של דלקות ופציעות.