עדשות מגע חודשיות מצריכות יותר טיפול מיומיות?

עולם הרפואה עושה צעדים ענקיים אל עבר פתרונות יעילים, כאשר באופק מסתמנים פתרונות ותרופות עבור מגוון מחלות שכיחות שלא טופלו בהצלחה, נעשים גם צעדים משמעותיים בעולמות האורתודנטיה והאופטיקה אל עבר פתרונות יעילים לא פחות. אחד מהפתרונות הבולטים עוד מהמאה העשרים אלו כמובן עדשות המגע אשר הצליחו בסוף המאה העשרים לחולל מהפכה בכל הקשור ללקויות ראיה שונות. עם זאת בשנים האחרונות עדשות המגע הצליחו להשתכלל בצורה יוצאת דופן, בין אם מדובר ביכולת לשמור על לחות העין ועד היכולת לייצר עדשות מגע מולטיפוקל או לחילופין עדשות מגע יומיות עם צבע. עם זאת בבחירה של כל אחת מהעדשות הללו, ישנן יתרונות וחסרונות ובחלק גם טיפול יומי.

עדשות מגע חודשיות מצריכות יותר טיפול מעדשות מגע יומיות?

ההתלבטות של משתמשי העדשות כיום היא גדולה, לא רק בבחירה של צבעי העדשות אלא בעיקר בין השימוש בעדשות מגע יומיות או חודשיות. על פניו נראה כי אלו שני מוצרים המעניקים את אותו ה"שירות" אך עדשות מגע יומיות יכיל יתרונות כמו אחוזים נמוכים של זיהומים, שימוש במגוון מספרים ודגמים שונים. עם זאת עדשות מגע חודשיות יוכלו במרבית המקרים לשמש את החובשים אותן לאורך שעות ארוכות יותר, זאת תוך כדי התחשבות גם בבהייה ממושכת אל מול המסכים. עם זאת הצורך לשמר ולטפל בעדשות הללו נובע בעיקר על מנת לשמור על עדשות סטריליות ונקיות, יחד עם תחושת הרעננות.

כיצד לבחור עדשות מגע?

בין אם התבשרנו לאחרונה על הצורך שלנו בשימוש בעדשות, חשוב שנדע כי את ההתאמה אל העדשות המתאימות לנו יש לעשות על ידי אופטומטריסט. יחד עם זאת יש לשכלל את הצרכים השונים שלנו, החל מאופי הפעילות שלנו כמו חשיפה ממושכת למסכים או יציאה מרובה אל השטח. בנוסף האם יש לנו די פנאי בכדי לשמר ולתחזק את העדשות החודשיות שלנו או שמא אנו מבקשים לעשות שימוש בעדשות המגע רק בעבור אירועים מסוימים. כך נוכל למשל להחליט בין עדשות מגע חודשיות לבין עדשות מגע יומיות.