מהו סגנון העיצוב שלך?

בתקופה האחרונה ואולי בהשראת הקורונה חזר לעניינים הסגנון הבוהמייני. סגנון בוהמי הוא חסר דאגות וצבעוני והעניין המרכזי בו הוא יצירת בלגן תכליתי. אם את אוהבת הרבה מרקמים עשירים, הרבה צבע ומשהו לא שגרתי אז כנראה שזהו הסגנון העיצובי המתאים לך. אם תחליטי לאמץ אותו אז סביר להניח שתמלאי את הבית שלך בסטייל הזה באמצעות פופים של צבעים עזים ומתכתיים הכוללים גם הרבה צבעים חמים אדמתיים. את תעשי שימוש בהרבה דברים טבעיים כמו סיבים, פשטן או יוטה, אולי אפילו תבחרי ללכת על טפטים לקיר עם מרקם טבעי שהם אמנם יקרים יותר אך מקנים לחלל אווירה יוקרתית ואחרת.

עיצוב הבית

לעיתים נהוג במפתני דלתות הפנים להתקין שרשראות חרוזים כדי להקנות מראה אורינטלי או אווירה אחרת. בכלל הרעיון של להביא את מרקמי העולם אל הבית הוא קטע בסגנון זה – חפצים או פריטים שאספת בנסיעות שונות למדינות שונות או שקנית בשוק הפשפשים הקרוב לביתך.

סגנון עיצובי אחר הוא הסגנון המודרני, לאלו האוהבים בית נקי ופתוח ודי ניטרלי, לרוב עם קווים מעוקלים ופשטות המשדרת יוקרה. במקרה כזה אחד השימושים המעניינים יותר הוא בקוביות צבע באמצעות שטיחים או כריות או יצירות אומנות המרכיבים קוביות של צבע בתוך החלל הלבן. גם הרהיטים לרוב הם בסגנון של פשטות ועושים שימוש בסיבים טבעיים כמו פשתן או משי, אפשרות אחרת היא שימוש נרחב באבן וזכוכית. בכל הקשור לתאורה – תאורה תלויה או מנורות שולחן צדדיות יספקו את הסגנון כמו גם קירות נקיים ולבנים עם מספר אביזרי וינטג'.

הסגנון השלישי שאגע הוא הסגנון המסורתי לאלו האוהבים את הבית שלהם חם ומפנק. זהו סגנון יחסית חם המאופיין בצבעים של אפרסק או ירוק וזהוב. גם שימוש בגווני ברונזה ועץ והרבה מאוד פרחים, פסים והדפסים משובצים בבדים השונים, בוילונות ובכריות ולעיתים גם בשטיחים יקנו הרגשה דומה. לעתים קרובות הריהוט ילך לכיוון כבד ועתיק, סטייל מלכותי עם ידיות מתפתלות, שגורם לך לרצות לקפוץ אל תוכו ולהתכרבל. פמוטים ומברשות בשילוב עם ספרייה יעל שטיח כבד יספקו הרגשה מאוד מסורתית.

ישנם עוד סגנונות מעניינים כמו הסגנון המינימליסטי או הסגנון של חוף הים. אך עליהם נדון בפעמים אחרות.