2020

השנה החולפת תיזכר כשנה מיוחדת בתולדות האנושות. השנה, בעקבות וירוס הקורונה, עצרנו לזמן מה והתבוננו לתוכנו, לא בטוח שאהבנו מה שראינו אבל אין ספק שכל אחד עבר סוג של חשבון נפש עם עצמו, כל אחד במקום אחר על פי הרגליו ואורך חייו. אחד הדברים שהדהימו אותי היה שאנשים החליטו לשנות את מקום מגוריהם מהעיר הצפופה, הרועשת, המזוהמת והחונקת לפרוורים מסביב או אפילו למקומות עם מרחבי טבע בסביבת המגורים. לא ברור לי למה דווקא זה מאד משך את תשומת ליבי, אולי בגלל שאני חובבת טבע נופים ומרחבים פתוחים. בכל מקרה, אהבתי שבזכות העובדה שאפשר לעבוד מהבית אז לא חייבים להיות בעיר ואפשר לבחור לגור איפה שתמיד רצינו. אפשר מדי פעם במהלך היום לפתוח את ספר הזוהר ולקרוא בו.

תמיד חשבתי שאנשים מעדיפים את כל המולת העיר הגדולה מהסיבה שבעיר הכל זמין בכל זמן, הכול פתוח תמיד ולא צריך לתכנן מראש כל דבר. פשוט להיות ספונטניים ולעשות מה שמתחשק באותו הרגע, אבל אני שומעת אנשים שמדברים על לחזור לחיות קרוב לטבע, לנוף פרוס מהחלון שבסלון, אז לא ברור אם לפני זה כשהעבודה הכתיבה לנו שעדיף לחיות בעיר, האם שיקרנו לעצמנו? הרי לא נוכל לחיות חיים שלווים ומספקים אם נחשוב בתוך תוכנו שאנו חיים בתוך סיר לחץ נוראי של זיהום אוויר ורעש קבוע ושבעצם אין שום דבר כיף וטוב בחיי העיר הגדולה! הכל למראית עין ותירוצים לעצמנו כדי שנוכל לחיות בשלום עם הרגשות והמחשבות שלנו. 

פתאום כשהעבודה היא לא גורם מכריע בקביעת מקום המגורים אז משתחררת מתוכנו הכמיהה לקרבת הטבע, קרבה לאדמה ליצרים הטבעיים שלנו. המחשבה הזו גררה אחריה מחשבה אחרת שבעצם הפכנו לעבדים של עצמנו, של הסביבה והרגליה התובעניים אחרת איזו סיבה יש לאנשים לעבוד מבוקר עד לילה, בלי לראות או לבלות עם יקיריהם? יש כאלו שיגידו שזה בשביל שליקיריהם יהיה טוב וכל מה שהם רוצים, אבל מה שהם רוצים זה את אמא ואבא בשעות נורמליות בבית, לבלות אחה"צ ביחד בשיחה או משחק משותף, לאכול ארוחת ערב יחד ואפילו צהרים. כולנו רוצים רק דבר אחד, להרגיש אחד את השני, לחלוק דברים משותפים יחד, לצבור חוויות נעימות כמשפחה. במקום זה הכנסנו את עצמנו למסלול אימה, מלחיץ ומפריד בין כולנו, במרדף סביב הזנב של עצמנו ללא כל תועלת ממשית. מכרנו לעצמנו כל מיני חלומות מזויפים של חופשות מפנקות וקניות מיותרות שברובן לא השתמשנו ולא נשתמש. אז מסכמת לעצמי את שנת 2020 כשנה טובה מאוד לאנושות ושנמשיך לבחור להיות ביחד ביננו עם אמא טבע הטובה.